Jak uśmiech wpływa na kontakty międzyludzkie i samopoczucie?

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego z niektórymi osobami moglibyście spędzać czas bez końca? Czemu widząc osobę płci przeciwnej na ulicy tak bardzo chcielibyśmy go/ją poznać? Kogoś lubimy bardziej, nieważne czy to koleżanka, czy kolega, kuzyn czy sprzedawczyni w sklepie. Po prostu lubisz tą osobę i na jej widok poprawia Ci się humor? To jest właśnie magia uśmiechu.
Kiedy szczerze się uśmiechamy napinają się pewne mięśnie, dzięki którym wyglądamy na osoby pełne energii, przyjaźnie nastawionych do ludzi wokół i na osoby chcące nawiązać kontakt. Ważne jest jednak to, aby był on szczery. Zapewne spotkaliście kiedyś osobę chcącą uśmiechnąć się i pokazać nam jaką odczuwają właśnie radość lecz wyszło im to zupełnie na odwrót. Na twarzy pojawił się dziwny grymas, przedstawiający bardziej niesmak i chęć ucieczki. Sztuczność, której z pewnością nie odebraliście przyjaźnie. 

Prawdziwy uśmiech możemy zauważyć, gdy w kącikach oczu pojawiają się delikatne zmarszczki, kąciki warg podnoszą się a powieki lekko się przymykają. Autentyczny szczery uśmiech ciężko jest sfałszować, ponieważ wymaga napięcia wielu mięśni. Poza tym prawdziwy jest bardziej serdeczny i symetryczny, a także wytwarza w naszym ciele więcej endorfin czy serotoniny - hormonów szczęścia co sprawia, że czujemy wewnętrzne szczęście i radość. Osoby, które z nami rozmawiają czują nasze przyjazne nastawienie i chcą nawiązywać z nami nowe znajomości, a z biegiem czasu przyjaźnie czy głębsze relacje. 

Trening na złe samopoczucie
Sama zauważyłam, że kiedy mam zły dzień i nic mnie nie cieszy, staram się na siłę uśmiechnąć. Sama do siebie. Dla kogoś może to dziwnie wyglądać, ale rano przed wyjściem do pracy czy do szkoły naprawdę daje energie i dobre nastawienie. Wytworzą się endorfiny, a to pomoże nam na dobre nastawienie w ciągu dnia. Warto ten "sztuczny uśmiech" ćwiczyć przynajmniej 60sekund, wtedy z pewnością zauważycie różnicę. 

A wiec naprawdę wiele zależy od uśmiechu. To on sprawia, że ludzie nas lubią, szanują i chcą przebywać z nami więcej czasu. Aby utrzymać ten stan endorfin, warto mieć wokół siebie przyjaciół z podobnym nastawieniem. Aby nawzajem zarażać się uśmiechem i wykorzystywać tzw. neurony lustrzane- grupy komórek reagujące na obserwowane zachowanie innych osobników.

Śmiech także obniża poziom hormonu stresu w organizmie i pomaga rozładować nieprzyjazną atmosferę. Na  swoim przykładzie zauważyłam też, że śmiech pomaga w znalezieniu nici porozumienia. Tak samo w szukaniu przyjaciół czy partnera ważne jest podobne poczucie humoru.

A Wy co myślicie na ten temat? Często się uśmiechacie i pozytywnie patrzycie na świat? Czy uśmiech sprawia, że ludzie bardziej Was lubią?



43 komentarze:

  1. Uśmiech zawsze pomaga w życiu, w każdej sytuacji :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak człowiek z uśmiechem od razu inaczej wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uśmiech zdecydowanie jest ważny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uśmiech to podstawa :) dlatego uważam że nawet miejąc zły humor powinnismy się uśmiechać :) a nóż się on poprawi :) bo nie wiadomo kiedyś ktoś może zakochać się w naszym uśmiechu :)
    bardzo fajny post :)

    życzę dużo uśmiechu :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się wiecznie uśmiecham polecam każdemu to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem za tym by uśmiechać się jak najczęściej, bo od razu życie staje się piękniejsze.

    Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uśmiech jest ważny kiedyś zaczepiono mnie na ulicy bo się uśmiechałam po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uśmiech to najpiękniejsza rzecz jaką można dostać od drugiego człowieka ♥
    Super post!
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli jest szczery to zawsze jest ukojeniem oraz powodem do poprawy humoru.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uśmiech to coś, dzięki czemu każdy dzień staje się lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię czytać takie przemyślenia innych ludzi :) Myślę, że uśmiech zależy tylko od naszego humoru, przychodzi naturalnie i nie da się go wyćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo często się uśmiecham, zwłaszcza kiedy nie jestem sama tylko z ukochanym albo z przyjaciółmi. W tedy dochodzi do różnych zjawisk, niewytłumaczalnych. Brechtam się a nawet rechotam :D ale faktycznie, samopoczucie w tedy zawsze mam lepsze :D
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Śmiech to zdrowie, a pozytywne nastawienie pomaga w wielu sytuacjach 🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uważam ,że człowiek który się nie uśmiecha musi być bardzo ponury :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytając ten wpis, myślałam, że mam dejavu :) i ja dzisiaj pisałam o uśmiechu, a teraz wpadłam na wpis u Ciebie również o uśmiechu hahah :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój mąż sprawia, że uśmiech bardzo czesto gości na mej twarzy, jest moją opoką, moim przyjacielem :) Kiedy mam zły humor on jest moją bateryjką. Tak samo moja przyjaciółka, ta to potrafi przygadać tak, że człowiek ma ochotę biegać i działać, pozytywnie :) Także tak, uśmiech się przydaje i ludzie którzy go wywołują, a ci fałszywi to sobie mogą ten swój nieszczery uśmiech... no ;) I kiedy się tak pawdziwie uśmiecham, zauważam że ludzie inaczej mnie odbierają, częściej podchodzą i rozmawiają :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uśmiech jest ważny! To taki naturalny kosmetyk każdego człowieka :) Łatwo można rozpoznać szczerość uśmiechu, po oczach, bo to one są zwierciadłem duszy :) Ja też codziennie rano, jak tylko przeglądam się w lustrze, uśmiecham się sama do siebie i mówię sobie, że ładnie dziś wyglądam - polecam! Bardzo poprawia humor ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obdarowywanie się uśmiechem jest naprawdę bardzo miłym gestem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lepiej postrzega się osoby uśmiechnięte. Emanują takim magicznym ciepłem :). Ja uwielbiam się śmiać aż do łez, najlepiej wychodzi mi to z moimi przyjaciółkami. Niezwykle mnie to relaksuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobry wpis, chociaż ja tak mam że jak mam zły humor to ciężko coś zaradzić :P Dodaję Twój blog do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dokładnie...od razu pałam sympatią do osób które witają mnie szczerym uśmiechem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uśmiech- taka mała "rzecz" (?) a znaczy tak wiele.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój chłopak jest wiecznie uśmiechnięty ja go aż podziwiam jak tak można :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam się uśmiechać. Jestem typowym śmieszkiem. Ostatnio podeszła do mnie w szkole nauczycielka i powiedziała,że uwielbia jak się uśmiecham,bo ten uśmiech zaraża I potrafi poprawić człowiekowi dzień. Nieraz nawet nie zdajemy sobie sprawy,jak dobrze uśmiech może zadziałać na nasze otoczenie.

    Pozdrawiam!
    http://angelikabien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Uśmiech to podstawa :)
    Zapraszam na nowy post :*
    www.stylishmegg.pl/2018/03/czerwona-sukienka-i-zamszowa-ramoneska.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jestem optymistycznie nastawiona do wszystkiego, uważam że moi znajomi dzięki mojemu uśmiechowi i żartach lubią spędzać ze mną czas, bo mogą się oderwać od tego przytłaczającego świata. :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Cenny wpis. Postaram się uśmiechać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czasami uśmiecham się aż za często - niektórzy mogliby tak o mnie powiedzieć. Uśmiech to bardzo cenna umiejętność. Świetny post. Pozdrawiam, poulciak

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem osobą poważną, nie uśmiecham się często ale postaram się to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  30. Z tym uśmiechem to tak różnie - często po prostu nie mam ochoty się uśmiechać. Ale faktycznie - kiedy widzę zadowoloną osobę, widzę radość w jej oczach to często mam tak, że chciałabym tego kogoś poznać. Tak po prostu podejść na ulicy i powiedzieć "Cześć! Miło mi Cię poznać. Cieszę się, że jesteś taki uśmiechnięty!" i chłonąć ten uśmiech i radość dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Muszę się zgodzić - dzięki uśmiechowi można wszystko ! Świetny post i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo sympatyczny post. Ja kocham te malutkie zmarszczki w kącikach oczu kiedy mój Luby się uśmiecha. To takie słodkie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jasne, że się uśmiecham, jednak czasem wieczorami kiedy mam zły humor i jestem sama, to nie chce mi się nawet sztucznie uśmiechać.
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwarzam, że uśmiech jest na prawdę bardzo ważny i przydatny 😉

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawie napisane :) Uważam, że szczery uśmiech, a co za tym idzie- pozytywny nastrój dobrze wpływa na nas i na osoby z naszego otoczenia :) Zawsze staram się jak najczęściej uśmiechać <3

    pozdrawiam i obserwuję, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja poprawaiam sobie humor swoimi marzeniami. Wtedy mam banana na twarzy

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja jestem osobą uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do ludzi :) widzę jak ludzie mnie postrzegają chętnie że mną żartują i rozmawiają również nowo Poznani, jak i również np Pan stojący że mną w kolejce, kasjerki itp nie potrafię stać bezczynnie i czekać 😊
    Piękny post i zdecydowanie się z tobą Kochana zgadzam 😘

    OdpowiedzUsuń
  38. Ogólnie staram się być radosną i pozytywnie nastawioną do życia osobą, no i zarażać świat swoim uśmiechem!
    Pozdrawiam gorąco, https://kolorowazuzita.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  39. oj zgadzam sie - magia usmiechu dziala cuda. sama wiem po sobie jak potrafie byc zla czy wykonczona. i usmiech zwlaszcza mojego dziecka jest lekiem na wszystko. super ujelas szczegoly wyrozniajace prawdziwy usmiech. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Uśmiech jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, jednak nie zawsze jesteśmy w stanie się uśmiechać i iść dalej przez życie :(
    https://makijazagi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Zwracam na to uwagę, wolę uśmiechniętych ludzi :))

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny post! Podejrzewam, że każdy pozytywniej odbiera osobę uśmiechniętą! :) Ja nawet jak nie mam humoru to staram się czymś rozweselić: muzyką, zdjęciami, wspomnieniami i jak już zaskoczy to świat staje się zupełnie inny! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny wpis, bardzo ładnie piszesz i bardzo podoba mi sie Twoje podejście do zycia!

    OdpowiedzUsuń