Woda - jak wpływa na wygląd i zdrowie

Kilka tygodni temu postanowiłam sobie wypijać dziennie 1,5l wody. Na początku było mi ciężko, ale nie poddawałam się, ponieważ chciałam sprawdzić jak zadziała to na mój organizm. Muszę przyznać, że jestem bardzo zaskoczona jak zwykła woda może pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie oraz wygląd. Już po kilku dniach picia regularnie wody zauważyłam, że mam więcej energii i jestem w stanie dłużej się uczyć, nie chce mi się spać a co więcej sen wyregulował się i śpię 8godzin. Nie więcej nie mniej. Jeśli chodzi o wygląd też zauważyłam, że moja skóra jest bardziej nawilżona a zawsze miałam problem z suchą skórą. 
A jakie jeszcze korzyści płyną z picia wody?

1. Wspomaga odchudzanie
Spożywanie wody przed posiłkiem sprawia, że zjemy o wiele mniej. Żołądek zwiększy swoją objętość i wyśle sygnał do mózgu, że jest syty. Co więcej woda zwalcza cellulit i przyspiesza metabolizm, a o to właśnie nam chodzi w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej.
2. Orzeźwia
  Szczególnie gazowana, schłodzona woda gasi pragnienie i pobudza
3. Poprawia wygląd skóry
Jak wspomniałam wyżej doskonale nawilża a także ujędrnia i redukuje zmarszczki
4. Uśmierza ból 
 Szczególnie ból mięśni i stawów, ponieważ woda sprawia, że mięśnie stają się elastycznee, a to z kolei pomaga im się rozluźnić
5. Usuwa toksyny
Woda skutecznie usuwa toksyny a przez to również  zapobiega rozwojowi nowotworów
6. Zapobiega zaparciom
Woda zwiększa objętość błonnika dzięki czemu wspomaga pracę jelit
7. Schładza organizm
Szczególnie osoby uprawiające sport oraz pracujące fizycznie - woda schładza organizm i jest wydzielana wraz z potem.
8. Poprawia koncentracje
Niedobór 2% wody powoduje spowolnienie procesu uczenia.
9. Utrzymuje w dobrym nastroju i niweluje nieświeży oddech.
 Dlatego warto pić dużo wody abyście byli uśmiechnięci, bo tak jak pisałam w poście o uśmiechu, może on zdziałać cuda :)

2l wody i zbilansowana dieta pomoże nam osiągnąć piękną sylwetkę i dobre samopoczucie.
Warto mieć zawsze ze sobą butelkę wody mineralnej i regularnie popijać. 1,5l - 2l dziennie - to optymalna ilość.

Ważne jest również to, aby pić wodę mineralna. Woda źródlana również jest wskazana, ale nie zawiera tak duzo ważnych dla organizmy minerałów.

Jeśli nie lubicie wody warto dodać sobie cytrynę, grapefruit czy miętę i od razu lepiej smakuje.

 A Wy lubicie wodę? Ile wypijacie jej dziennie? Wolicie gazowaną czy niegazowaną? 



36 komentarzy:

  1. Picie takiej wody nie wygenerowałem przyzwyczajenia przez zimę ale w lato i ogulnie wiosnę to nawet więcej pójdzie niej. Nie widziałem o niektórych właściwościach. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Woda jest bardzo ważna, czasami nawet nie zdajemy sobie sprawę, że nie picie jej w odpowiednich ilościach powoduje ogromne szkody w naszym organizmie!

    www.spiked-soul.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Po przeczytaniu twojego wpisu chyba wprowadzę do swojego życia więcej wody! Przyznam że nigdy nie piłam dużo, byłam tzw. "Wielbłądem", ale widzę że z picia wody są same korzyści!!
    Pozdrawiam!

    my--magic--world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat mam bardzo duży problem z piciem wody, dodatkowo dzisiaj myślałam nad jej właściwościami dla organizmu ! Może w końcu wprowadzę więcej litrów.. wody w moje życie :)
    Pozdrawiam
    glosnomyslec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Woda jest naprawdę świetna. Kiedyś nie dbałem tak o picie wody, ale teraz staram się systematycznie pić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja sama staram się pić bardzo dużo wody i widzę efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie pije wody :/ Tylko herbaty i słodkie soki

    OdpowiedzUsuń
  8. To że przyspiesza odchudzanie słyszałam, rzeczywiście, sporo osób przed jedzeniem pije szklankę wody żeby potem mniej jeść. ;) Nawet jak jest ból pęcherza zaleca się picie wody:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś bardzo nie lubiłam pić zwykłej wody, aż do momentu, gdy dowiedziałam się jaki ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja piję dużo wody na szczęście :D

    OdpowiedzUsuń
  11. człowiek to ponad 70% woda, im wiecej jej pijemy tym bardziej nasze ciało jest jak strumyk. A jak pijemy mało to jest jak stary zarośniety :-) staw

    OdpowiedzUsuń
  12. Mega ciekawy wpis, dużo się dowiedziałam. <3 Aż idę sobie nalać butelkę wody haha :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Odkąd zaczęłam ćwiczyć i zdrowo się odżywiać dziennie wypijam przynajmniej 1,5l wody :D
    Odpowiednie nawodnienie organizmu stanowi dla mnie ważny element w codziennym, prawidłowym funkcjonowaniu.
    Ps. Obserwuję.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem akurat w trakcie przekonywania się do wody, także post trafiony w punkt :D
    Przyznam, że do niedawna nie piłam wody wcale, generalnie nie lubię jej smaku, albo inaczej jego braku. Gazowanej nawet nie przełknę. Robimy od kilku dni w domu wodę z cytryną, miętą i lodem no i tego mogę się jeszcze napić. Jestem świadoma, że nie pijąc wody dużo równie dużo tracę. Chciałabym to zmienić, dlatego małymi kroczkami zaczynam(y) działać w tym kierunku. Na razie- woda z cytryną i miętą jest good. Zobaczymy, co później. Kiedy nam się znudzi chyba zmienimy nasz dodatek na maliny albo truskawki, bo w końcu zaraz będzie na nie sezon!

    https://maksymiliana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Staram się pić mnóstwo wody :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Staram się pić jak najwięcej wody, wiem że pozytywnie wpływa na organizm

    OdpowiedzUsuń
  17. Staram się pić dużo wody ale jakoś mi to nie wychodzi :(
    Zapraszam na nowy post 😘
    http://www.stylishmegg.pl/2018/03/karmelowy-trench-i-winylowe-spodnie.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  18. "Żołądek zwiększa swoją objętość" to chyba nie jest dobre wyrażenie...
    U mnie na codzień woda lekko gazowane, w lato będzie szła niegazowana ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, nie wiedziałam, że aż tyle można wydobyć H2O <2

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja za wodą nie przepadam ale wiem, że picie jej przynosi ogromne korzyści dla naszego organizmu :) super wpis!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeju, mnie jest tak ciężko się przerzucić na wodę, mimo wielu prób. Po prostu... niby neutralny smak, ale mnie odrzuca. Możesz wierzyć lub nie, ale po twoim poście przełamałam się i kupiłam... tak na próbę, co prawda, więc trzymaj mocno kciuki!:)
    Buziaki,
    Aguuuszka-klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba zacznę pić wodę skoro posiada tyle właściwości ^^
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Eh najgorsze, że ja to wszystko wiem, ale nie umiem się zmusić do picia odpowiedniej ilości wody... Muszę znaleźć jakiś sposób

    OdpowiedzUsuń
  24. Woda jest niezwykle istotna w naszym codziennym życiu. Niestety wiele osób ni zdaje sobie z tego sprawy. Ja staram się wypijać te 1,5 litra dziennie. Mniej niż litr nie wchodzi w grę ;p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety aktualnie mało piję wody, mimo że wiem ile pozytywnych skutków niesie to za sobą. Chyba muszę się zmusić i do tego przyzwyczaić :). Pozdrawiam !:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Najlepsza dla naszego organizmu jest woda strukturalna. Ta z kranow nie jest taka niestety a tym bardziej butelkowa, której powinniśmy unikać jak ognia.bo plastik to powolny i cichy zabójca szczególnie negatywnie wpływa na naszą gospodarkę hormonalną. Najlepsza woda jest w owocach i warzywach. A Jeśli nie wierzycie ro sprobujcie przeze 3/4 dnua jesc tylko owoce a zauważcie że nie potrzebujecie tyle pić wody.
    Zapraszam do siebie
    Www.makeupwithbella.com

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo dużo fajnych informacji! Super post!. Woda jest mega ważna!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nie piłam wody ponieważ jakoś nie odpowiada mi jej smak, ale gdy dowiedziałam się o korzyściach, które daje nam jej spożywanie staram się pić ją jak najczęściej z lekkim urozmaiceniem w postaci cytryny lub mięty :) Świetny post! Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  29. Piję wodę w szczególności, podczas treningów i sesji zdjęciowych. Lubię też soki.

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie w domu zawsze jest woda w butelkach i chyba tylko ja ją piję. Mój mąż woli soki bo jak twierdzi wodą nie umie się napić. Ja lubię pić wodę bo super gasi pragnienie i tak jak napisałaś...ma na nas dobroczynne działanie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam wodę, ale samą to tak niekoniecznie :) dorzucam do niej owoce albo dolewam soku i jest pysznie :) woda jest bardzo zdrowa, to wiadomo większość naszego ciała się z niej składa :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja miałam czas, że nie piłam wody. Zmieniło się to kiedy byłam w szpitalu i miałam zabieg tłuczenia kamieni EWL i tam musiałam wypić 2,5 litra w ciągu dnia aby wydalić kamienie (choruję na nerki).
    Od tamtej chwili ciągle piję wodę. Z rana woda z cytryną dodaję też czasem limonkę, truskawki i winogrona. Jako,że lubię kwaśny smak to grejpfrut. W lato potrafię zjeść całego arbuza.

    OdpowiedzUsuń
  33. swego czasu pilam bardzo duzo i mnostwo pieniedzy wydawalam na wode to bylo bardzo fajneale duzo latania do toalety

    OdpowiedzUsuń
  34. miałam mega problemy z piciem wody, w ogóle zapominałam o piciu czegokolwiek, jednak zmusiły mnie treningi i dieta redukcyjna i teraz 2 litry wchodzą bezproblemowo. Chudnę, lepiej się czuję, jest lepiej :)

    OdpowiedzUsuń